Takhle vypadají naši zákazníci u pokladen

Úno 21, 2013 29 komentářů Napsal
..

Dnes mě náš milý Kaufland opět hnul žlučí a věřím, že nejenom mě. Jako každou středu přistál v naší schránce akční leták onoho obchodního řetězce, který pro zákazníka udělá první a poslední. Sic tenhle řetězec tvrdí, že to samé dělá i pro zaměstnance, ale to je jen tak na oko pro nakupující veřejnost. Kdo zná Kaufland zevnitř, tak ví o čem zde píšu. Ale o vztazích v téhle německé firmě tu psát nechci, nakrkla mě jiná věc, jakou má  sebestředné vedení Kauflandu drzost uveřejnit na titulní straně letáku fotografii velmi spokojené nakupující ženy. No posuďte sami, fotografii přikládám.

Banner

Kaufland

 

Kdo chodí do Kauflandu pravidelně nakupovat zajisté ví, jak to chodí u pokladen. Je čtvrtek akční den. Obchod praská ve švech, každý se žene za svým zlevněným tovarem. Nakoupí co potřebuje a hurá k pokladnám, to to mám rychle za sebou. Možná se v tu chvíli tváří stejně, jako ta mladá žena na titulní straně akčního letáku. Úsměv však spokojeného zákazníka okamžitě přejde, když dorazí k pokladnám a uvidí ty nekonečné zástupy lidí, kteří čekají na zkasírování. Z dvaceti pokladen jede 12, proč jich neobsadí sakra víc?

Kdo šetří, má za tři

Důvody, proč směnová vedoucí neobsadí všechny pokladny jsou jednoduché, leč zákazník je nezná a svým způsobem ho to ani nemusí vozíkzajímat. Co mu je po politice Kauflandu, on chce co nejdřív vypadnout a nezajímá ho, že směnovka už nemá koho posadit. Sedí všichni kdo mají ruce a nohy a stále to nestačí. Pokladním hasičům (pracovníci, kteří jsou normálně na úseku a momentálně pomáhají likvidovat fronty na pokladnách) hoří vlastní úsek, v případě kontroly z vyšších míst mají problém. Slavné managery nezajímá, že zrovna v tu chvíli sedí na pokladně a tudíž nemůžou doplnit akční cukr.

Ale zpět k té kauflanďácké politice. Hlavním cílem Kauflandu je co největší hodinový výkon. Ten se docílí co největším objemem vykonané práce v co nejmenším počtu lidí. Takže pokud si vedoucí pokladen dovolí na směnu obsadit dostatečné množství pokladních, je okamžitě zezhora kamenována maily, jaktože si dovolila překročit stanovený plán hodin. Na druhé straně, když směnu naplánuje podle zmíněného plánu, jsou ten den fronty a někteří zákazníci využívají nesmyslné Záruky rychlosti a jdou si na informace pro 30ti korunovou poukázku. A to je taky špatně, podle vedení přece žádné řady u pokladen nemůžou být, když máme tak skvěle navržený systém. Občas mě připadá, že Kaufland má vytvořený systém na tvoření systémů, které v 50% případů stejně nefungují.

Naštvaný zákazník, spokojený manager

Podroušenou náladu zákazníka znechuceného z nekonečných front ještě víc podráždí úvodní fotka z letáku, který si prohlíží na zkrácení čekání u pokladen. V tu chvíli to působí jako výsměch Kauflandu zákazníkům, jako rudý hadr vystrčený před rozzuřenéhofronta kaufland býka. Ale co, pánům managerům je to jedno, hlavně že můžou výkázat, jak vše dokonale funguje a jak jsou v zelených číslech. A to se tu nezmiňuji o věčně chybějícím akčním zbožím, pro které leckteří zákazníci dojíždí i z 20ti kilometrové dálky. Ale to je na samostatný článek.

Můj závěr zní: ať se Kaufland chytne za nos jestli je tak úžasný, jak se snaží zákazníkům vnutit. Stačí k tomu málo, zajistit dostatečnou obsazenost pokladen a dostatek akčního zboží. Pak se teprv budou zákazníci tvářit jak paní z letáku. Ale co, vždyť je to jen reklama, té se nedá věřit. Jí věří jen ti páni nahoře.

Pojďme i chválit

Na připomínku našich věrných čtenářek nebudu jen hanit, ale vytasím se i s nějakou tou pochvalou. Co se tedy za 15 let fungování Kauflandu povedlo? Předem se stal jedničkou na českém trhu, se svými 100 prodejnami naprosto ovládl český trh a už poněkolikáté byl vyhlášen Obchodníkem roku. Ale na nějaké ocenění zákazník moc nehledí, pojďme se tedy podívat, co se zlepšilo pro zákazníky.

Zavedení platebních terminálů – vedení společnosti se tomuto kroku několik let tvrdošijně bránilo s odůvodněním, že by muselo zdražit zboží. Nakonec si spočítali, že se jim terminály vyplatí a povolili jejich nainstalování. Nyní se postupně obměňují za novější, které zvládnou i bezkontaktní platby. Za to palec nahoru.

Večerní předzávoz OZ – tohle zákazník nevidí, ale je to opravdu velká výhoda pro zaměstnance. Každou středu večer je realizován předzávoz OZ na filiálky. V praxi to znamená, že v akční čtvrtek přijdou zaměstnanci ranní směny do práce a hned se můžou pustit do vybalování zboží. Kdyby předzávozy nebyly, zboží by došlo až ten den kolem 6. hodiny ranní a za hodinu se to opravdu nachystat nedá.

Zavedení omezení na koupi akčního zboží – o účinnosti se dá spekulovat, ale vedení si je vědomo faktu, že trhovci jsou schopni totálně vykoupit akční zboží a tím se na obyčejného zákazníka nedostane. Přece jen sklady filiálky nejsou nafukovací a počítá se s odběrem pro běžnou spotřebu.

Tímto zdravím slečny Kristýnu, Kateřinu, Verču a jejich kočku Símu :-). Přeji příjemný den děvčata.

Různé

O autorovi

Informace o autorovi nejsou známy.

29 komentářů to “Takhle vypadají naši zákazníci u pokladen”

  1. Ferda says:

    Prostě na ho…ale to není jen kaufland, fronty u pokladen mě vytačí i v jiných marketech, hlavně že mají všude 40 pokladen a 3 na směnu…

  2. Peta says:

    A co takvý úsekaři ,kolik hodin přesčasových darují kauflandu ,jen proto že se šetří hodinama a brigádníky nemužou mít, a aby neměli zbytečne problémy v práci tak tam zustavají úsekaři delej a ZADARMO..A vedení to přehlíží,a vubec si nás neváží,i když nám to dá příkazem ,že nepujdem domu,jsme jak stroje !!

  3. Dita says:

    Nejlepší „med“ je v pátek odpoledne,když jedou 1,max.2 pokladny.Krédo:když budete 3.ve frontě nefunguje ani omylem.1 prodavačka peče pečivo,další je na WC…..jednou v létě jsem měla v košíku zmrzlinu,než jsem přišla u pokladny na řadu,byla na s*ačku.Prodavačce jsem ji nechala na pokladně.Kupuji si přeci zmrzlinu,né smetanu…..

    • Honza says:

      Ano to je jeden z případů, na který jsem chtěl v článku upozornit. Odnesou to zákazníci a pokladní, na kterých si nespokojení zákazníci vylívají zlost.

  4. Káťa says:

    Zákazníci jsou chudáci, zaměstnanci na obchodech jsou chudáci a manažeři vychytralí vyzrani prasata….tady to zavání trochu levičáctvím. Myslím, že 12 pokladen je celkem dost, kolik byste jich chtěl otevřených? Nejste trochu zhýčkaní? Jen aby člověk náhodou nečekal ve frontě….všechno okamžitě, a jakmile ne, spílat těm nahoru. Zajímalo by mě, zda jste měl k takovému objektivnímu článku pohledy ze všech stran. Je demokracie, nikdo Vás nenutí do Kauflandu chodit, obchodů je celkem hodně, stačí si vybrat, případně, pro lidi věčně nespokojená existuje také nakupování on-line, dokonce už i potravin. Zboží Vám dovezou přímo před dveře a nemusíte vůbec vystrkovat nos a rozčilovat se nad tím, co si ti manažeři zase všechno dovolili…

    • Honza says:

      A myslíte si, že je 12 pokladen dostačujících, když se vám během 15ti minut do obchodu nahrne 500 zákazníků? Apropo nejsou řady a řady. Pokud je přede mnou 5 – 6 lidí není to taková hrůza, ale všimněte si poslední fotky, ta je reálná a je to řada k pokladnám. Myslíte, že je v pořádku, aby se taková řada táhla přes celou délku obchodu? Jak byste reagovala vy, kdybyste se musela postavit na konec takové řady. A promiňte mi, já byl vždycky u každých voleb a levici jsem nevolil ani jednou.
      P.S. a do Kauflandu chodit musím, nemám zbytí 😉

    • Fireman says:

      „Nejste trochu zhýčkaní?“… to je výrok.
      Představte si, že jdete do restaurace, objednáte si vyhlášenou místní specialitu, kvůli které jste přišla, ale od naštvané a nepříjemné obsluhy se dozvíte, že už není (stejně jako akční zboží v letáku Kauflandu), objednáte si jiné, ale také není, tak si objednáte jiné jídlo, které vám udělají i jinde ale za cenu vyšší než jinde. Po jídle se rozhodnete odejít, ale předtím je slušností zaplatit, že? Dáte to najevo obsluze, ale po pěti minutách nic, po deseti nic, po patnácti nic.. tak se naštvete a jdete za nimi a dovolíte si je upozornit na to, že chcete platit. Naštvaná obsluha tedy dorazí a zkasíruje vás… za nespokojenost nedáte žádný, nebo malý tuzér, čímž opět naštvete obsluhu a ta se pak i na další zákazníky tváří nabubřele. Jak by jste byla spokojená vy, čekat na obsluhu, než vám de facto dovolí odejít s podniku? A to si dovolím podotknout, že sedět a bavit se s přáteli, než dojde obsluha je něco jiného jak stát nervózně u pokladny, sledovat jak vás někteří předbíhají nebo jsou naštvaní a nadávají a k tomu popojíždět s vozíkem k pokladně.

    • jana says:

      Plne souhlasim 🙂

  5. Káťa says:

    A nenapadlo Vás, že to je prostě daň za to, že je tam zboží v akci? Na tak levný cukr nebo tak levné mléko se tam zákazníci prostě nahrnou. A vy čekáte že tam budete sám? Poslední fotka je opravdu senzační, věřím, že to není denní jev a pravidlo 😉 A jestli si myslím, že je to v pořádku? No, myslím si, že to není nic, co by mi trhalo žíly a skutečně mám pocit, že jsou mnohem závažnější věci. Jdu nakupovat zboží v akci = bude tam hodně lidí a budou fronty, to ví každé malé dítě. A ano, asi je to i „vina“ manažerů, ale není také jejich vina, že si můžu nakoupit levněji než ve večerce? Nebo že je Kaufland na každém rohu? A není jejich vina, že zaměstnávají několik lidí a dávají práci? A není také jejich vina, že si máte teda alespoň kde nakoupit? Buď můžu brát věci tak, že je všechno špatně a nebo zkusím zvážit všechny úhly pohledu 😉

    • Honza says:

      Tady se asi moc dobře nechápeme. Já narozdíl od vás vidím věci zevnitř, tohle byl jen příklad. Mě jde jen o to, že mnohá managerská opatření si vzájemně odporují a to nám jako zaměstnancům nejvíc vadí. Já v článku nikde netvrdím, že všechna rozhodnutí jsou špatná, mě spíš zaráží jejich naprosté ignorování reality. Samozřejmě, že poslední fotka je extrém a není každodenním obrázkem, ale mnohdy někdy je to na kasách opravdu maso a lituju pokladní, že musí poslouchat nadávky od zákazníků.

    • Fireman says:

      Samozřejmě že jsou důležitější věci k řešení, třeba to jak se lidé chovají k přírodě je smutný. Ale nechápu, proč by někdo nemohl vyzdvihnout i jiné nedostatky. To jako protože to není život ohrožující, tak se o tom nebudeme bavit a budeme problém ignorovat, dělat že neexistuje? (btw: nepřekvapilo by mě, kdyby ne jeden člověk v takové frontě už zkolaboval).

      Kaufland je na každém rohu, protože má podporu ze zahraničí, kaufland je na každém rohu, protože, čím víc jich bude, tím víc vydělají.
      Samozřejmě že na akční zboží příjde více lidí a tak se dají očekávat fronty. Přiznám se, že nevím jak to v kauflandu funguje, protože tam nenakupuji, ale jak je možné že jiné řetězce jsou na tom někdy podstatně lépe. Frontu jako je na obrázku jsem neviděl v supermarketu už ani nepamatuju a kdybych měl dnes stát takovouhle frontu, tak tam to zboží nechám i kdyby mělo být jinak zadarmo.

  6. Káťa says:

    V tom případě, pokud jste zaměstnanec, nejste náhodou vázán tím, že nebudete prozrazovat interní informace? Nikdo nemá jen dobrá nebo jen špatná rozhodnutí, nicméně Kaufland je tu proto, aby si tam lidi mohli nakoupit a ano, chce na tom i vydělat. A kdo ne? Také jistě nedáváte na web reklamy ze samaritanství. Nic není černobílé. Píšete, jak je Kaufland špatný, ale dáváte na web placenou reklamu Billy. Myslíte, že tam je to úplně jiné? Ignorování reality bych to zrovna nenapsala, každý vidí jen to svoje….kolik si myslíte, že by mohli pokladním platit, kdyby zajišťovali obsazenost všech pokladen na všech obchodech? A že jim jde o vlastní peníze? A komu ne?

    • Honza says:

      Ničím takovým vázán nejsem a reklamy Billy na web opravdu nedávám, s tím se musíte obrátit na společnost Google

    • Pepíno says:

      Mimochodem můžete si sama určit, jaké reklamy se vám budou od Google zobrazovat přes malou šipečku u reklamy. Myslím, že teto web neovlivňuje reklamy, které se objevují. Google dává reklamy interaktivně k jednotlivým článkům. Až budou psát o autech budou zde reklamy na auta…

    • David says:

      Dovolte mi abych reagoval. Honza je zaměstnanec Kauflandu a jako takovému by to mohlo být naprosto šumák, zda si tam lidé čekají ve frontě nebo ne, mohlo by mu být ukradené kolik lidí sedí na kase a věřte mi, že takových zaměstnancům, kterým je to zcela jedno je hodně a to nejen v Kauflandu. To, že se nad tím Honza pozastavil a poukázal na to, že je něco špatně jen svědšč o tom, že se nezajímá jen o svůj úsek, ale má všeobecný přehled a záleží mu na tom, aby byl Kaufůland pro lidi lepší. Kdyby se tak choval každý zaměstnanec tohoto řetězce tak nebude lepšího místa k nakupování. Jsme nezávislý internetzový magazín a Honza jen řekl svůj názor. To se snad ještě smí ne? 🙂

    • Honza says:

      Jinak Vás zdravím, teď nevím zda Káťo, nebo Kristo 🙂
      Krista (IP: ***.135.63.6 , cst-prg-63-6.cust.vodafone.cz)
      Káťa (IP: ***.135.63.6 , cst-prg-63-6.cust.vodafone.cz)

    • Fireman says:

      Tenhle příspěvek se dá shrnout do jedné věty „Kaufland chce také vydělat“.

      Samozřejmě že chce, kdo by nechtěl? Dává příležitost a pracovní pozici i dalším lidem a to je nutné počítat k jeho dobru. Ale pokud chce obchodník za každou cenu vydělat, pak to asi není nejlepší pro značku jako takovou. Jsou v české republice řetězce, které jsou respektovanější a jejich značka má daleko vyšší váhu, než Kaufland. Všimnětě si, že spousta lidí do Kauflandu nechodí skrz jeho fronty, služby a přístup k zákazníkům obecně a ani ceny na tom nic nezmění. Jak autor píše, jsou lidi co tam jezdí i 20km aby tam levně nakoupili. To jen proto, že nekoupí jediný akční produkt ale více zboží. Ano stojí fronty, ale raději by byly obslouženi rychleji, ano občas na ně zboží nevyjde, ale zase to vyjde jindy, musí s tím počítat. Mají s tím spoustu stresu, ale zatím (a to zatím bych zdůraznil), jim to za ty nervy stojí. Bude jim to za to stát, dokud nebude blíže jiný stejně velký řetězec, nebo dokud stejné ceny nedostanou jinde ale včetně lepších služeb.
      Levné zboží, na to slyší bohužel spousta chudých rodin a nákup jako za socialismu chápou jako nutné zlo. Řada jiných co si to mohou dovolit, si raději to jedno procento z ceny nákupu připlatí a dostanou lepší servis a příjemnější personál.

      Jinak Katko, pokud si chcete autora článku dobírat, tak než ho obviňovat z jednostranného pohledu (který navíc už z podstaty nemůže být jednostranný – protože jinak by musel bránit Kaufland a ne jej za to kritizovat), tak se ho máte zeptat, co on jako autor článku a také jako zaměstnanec, tedy s jistým (byť třeba minimálním) významem svého slova udělal pro to, aby byl Kaufland lepším. Ale místo toho tu míjíte munici na prázdno.

  7. Pepíno says:

    Souhlas s autorem článku. Na prvním místě by měl být zákazník. Ukažte mi však nějakou firmu nebo obchod, kde to tak je? Nikde, nebo jsem zatím nenašel ten správný krám…Bohužel

  8. Franta says:

    Delal jsem v K rok, dekuji nikdy vice, takovy bordel se hned tak nevidi, mozna kdyby to zakaznici videli, tak uz tam nepachnou! Lidi tam drou za mzdy za jejichz dvojnasobek sedi cikan doma. z odpoledni hned rano na 5h do prace. Buzerace na kazdem kroku. Oblastni velky penis!

  9. Klára says:

    Super článek. Já dělala na úseku objednávek, takže bych jen dodala, že když zboží není, tak za to většinou nemůže daný Kaufland, ale úžasný Centrální sklad, který chce objednávku na akci 2 měsíce dopředu a pak pošle úplně jiné množství zboží (většinou zbytečností víc prodejných věcí méně). Vtipálci, ale nesmí být díry=D

  10. katka says:

    jediný člověk který uvažuje reálně a ví, že bez toho aniž by kaufland vydělával těžký prachy by si nemohl nám nabídnout tak levné zboží a hoplá, taková kritika, njn, to jsme mi češi, zkritizovat co jde, já osobně nevěřím, že honza myslí na lidi, ale můj pocit je, že se chce jen pomstít svému zaměstnavateli za to že mu nezaplatil přesčas..dám vám radu…..možná všem kritikům…..nechodte tam nakupovat….najděte si pro vás příjemnější krám..a honzo, vy radši dejte výpověd, to není nic pro vás…najděte si práci kde bude max spokojený…….souhlasím s kátu (zřejmě proto že jsem také káta) ve všech bodech…dělala jsem v globusu…politika dost podobný…ceny vyšší….drama stejné…..a přitom mi to na článek nepřijde, zřejmě proto že jsem žena a mám jiné starosti, nebo možá pro to, že mám vůbec důležtější věci na práci a tohle mi přijde normální..já mít svůj krám, budu chtít také zaměstnat co nejméně lidí na co nejvíce práce, abych na tom vydělala, oi to toiž kvůli výdělku dělají, sranda s váma ..opravdu…..jo a nezapomentě zvěřejnit i mojí ip adresu….zveřejnování informací různého typu na netu je zřejmě vaše hodně silná stránka

    • Honza says:

      Milá Káťo, pokud jste si nevšimla, v článku není jen kritika. Nemáte čas na článek, ale na komentování článků čas máte :-). Proč si myslíte, že mi nejde o zákazníky. Myslíte si snad, že je celou směnu příjemné poslouchat naštvané lidi, že musí stát nehorázné fronty u pokladen a že první den akce není inzerované zboží? Zkuste si za jednu osmihodinovou směnu vybalit někdy i 7 palet ve dvou lidech. Kaufland přesčasy neplatí a že jich většina zaměstnanců má požehnaně. Osobně nejsem ten typ, který se přesně po 8 hodinách zbalí a jde domů. Ale mstít se za to? Nejsem mstivý člověk a práce v obchodě mě baví, takže na vaši radu měnit zaměstnání nebudu. Ale ten, kdo v obchodě nedělal, nepochopí. A vaši IP zveřejňovat nebudu, ty dvě dámy před vámi se schovávali (nevím proč) pod různými nicky. Já se pod článek podepsal, ony se za sebe nejspíš styděly. Ano a jsme to my češi, stáhnout ocas mezi nohy, a držet ústa.

      • says:

        Honzovo psaní??? To co je v článku napsáno jako pochvala vy souhlasíte s tím, že to je pochvala co se povedlo dobrého??? Není to náhodou k smíchu co je tam napsáno?
        Ale především to co píšete o tom, že nejste člověk který to zabalí po 8 hodinách a jde domů. Právě takové pi…omce kaufland potřebuje. Zkuste kdekoliv ve světě najít hloupější zaměstnance, kteří za nic dělají pomyšlení pro dobře spočítaný byznys, který právě taková individua potřebuje. Dokud tam budou dělat lidé, jako je Honza a spol, budou si moci diktovat stále více a více.
        Jinak nic proti nikomu, ale ve srovnání se všemi hyper,super,mduper markety je kaufland asi nejvíce podoben cikánskému výprodeji a lidi se mohou utlouct jednou týdně za předražené zboží. Komické. Jeden z mála kam jdu už jen ze zoufalosti. Možná je to 3 lety práce pro tuto zrůdu obchodu. To co je v pozadí vedení tohoto podniku je neskutečně na blití, pokud někdo obhajuje management kauflandu, není normální nebo je zaplacená klaka.

  11. Kuba says:

    Teda to jsou problémy, opravdu. To nemáte nic lepšího na práci než řešit fronty v Kauflandu? Jestli tam pracujete a sere vás to, tak odejděte a najděte si jinou práci, když člověk chce, najde tu toho spoustu, to že v čr není práce je jen fáma. A jestli vás serou fronty, tak prostě choďte jinam, třeba k maloobchodníkům, ideálně českým. Kolik z vás chodí do řeznictví nebo na trh? Omlouvám se za sprosté výrazy, ale vzhledem k tomu, jakou tady řešíte hovadinu je to uplně jedno. A jako věrní bojovníci proti Kauflanďáckému systému (myšleno ironicky, na internetové diskusi si nic nevybojujete) mě tady můžete uplně zkritizovat, kašlu na to, stejně se na ty reakce nepodívám, píšu to sem hlavně proto, abyste si uvědomili, jakou hovadinu tady řešíte. Konzumové!

  12. Radek says:

    Kaufland vůbec není špatný supermarket a že by mi přišlo, že je stále nějak narvaný, to vůbec ne. Ono se na to musí jít chytřeji a ne nakupovat v tom největším frmolu. Nebo si stačí sledovat na netu letáky třeba zde http://www.topsleva.cz/letaky/kaufland a pak přijít mezi prvníma a je to.

  13. Zdeněk says:

    tak ty komenty u článku jsou fakt mazec 😃 zvlášť ta pipi káťa….kdyby věděla jak to tam funguje a kolik lidí dělá ve vedení společností a čím si vozí svoje zhýčkaný pozadí a kolik berou peněz za nesmysly, který vymejšlí tak by nepsala takový nesmysly, asi pracuje někde na centrále na vyššim postu,jinak si to vysv3tlit nedovedu 😃no nebudu se rozčilovat po ránu 😃 nejvíc argument šetří na pokladních, aby nám mohli dát levnej cukr…to je konec 😂😂😂😂

Leave a Reply