Zdá se vám titulek článku neuvěřitelný? Nic není nemožné a to hlavně v rychle se rozvíjející IT oblasti. Nově vznikající projekt QGame si opravdu bere za cíl uhodnout to, co si hráč právě myslí a to během několika málo otázek, které vám položí. Hra QGame je zatím omezená na oblast zvířat a do budoucna by měla zvládat uhodnout veškeré normální objekty reálného světa jako například stůl, auto, kartáček na zuby, pes, voda a tak podobně.
Jak je možné, že počítač může číst myšlenky? To je malé tajemství ukryté v samotném algoritmu hry. Můžeme ale prozradit, že čím více lidí bude hru hrát, tím více se bude učit a její odhady budou přesnější. Je to jakási umělá inteligence, za pomocí které se hra učí od lidí. Hra tímto způsobem získává lehce odvoditelné informace pro lidi jako např.: „Kočka nemá ráda vodu“, které jsou však jen velmi těžko odvoditelné pro počítač.
Tento projekt je navíc zcela nekomerční. Cíl je daleko ušlechtilejší a to sběr dat pro počítačové zpracování přirozeného jazyka. A pro následné budování znalostní databáze pro opravdu inteligentní aplikace, které nás na internetu obklopují každý dnes a denně. Vezměte si například takový obyčejný vyhledávač. Jak může vědět, že hledáte veterinární ordinace, když zadáte do vyhledávače: „kočka má bolavou tlapku“. Tohle je příklad jak mohou fungovat inteligentní systémy rozumějící „lidské řeči“. Hraním této jednoduché hry tedy podpoříte vědu, výzkum a ještě se dobře pobavíte.